Kongregacja twardo w interesie krakowskich kupców

Kongregacja twardo w interesie krakowskich kupców

Władze Krakowska Kongregacja Kupiecka regularnie uczestniczą i zabierają głos w licznych spotkaniach dotyczących ważnych dla kupców spraw i problemów.

Kongregacja, organizacja reprezentująca krakowskich przedsiębiorców, jest kluczowym uczestnikiem dialogu/konsultacji ważnych dla rozwoju #Kraków, regulacji prawnych

W tym tygodniu m.in odbyło się spotkanie Porozumienia na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorczości w Krakowie (fot. Paweł Majka, UMK).

Spotkanie poświęcone było Strefie Czystego Transportu w Krakowie. Udział wzięli Adam Udziela - Przewodniczący Komisji Rewizyjnej KKK oraz prezes Wiesław Jopek. Miejsce spotkania: Małopolska Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości

Przedstawiciele Kongregacji wzięli udział również w posiedzeniu Komisji Zrównoważonej Gospodarki Nocy (zespół Burmistrza Nocnego). Dyskutowano m.in sprawy związane z projektem tzw.uchwały hałasowej oraz nocną sprzedażą alkoholu

Szczegółowe relacje ze spotkań już wkrótce na stronie internetowej Kongregacji.

#6WiekówDlaKrakowa #KrakowskaKongregacjaKupiecka

 

 kupcy1  kupcy2
Dyplomy i gratulacje za Święto Kupca

Dyplomy i gratulacje za Święto Kupca

Z sygnowanymi przez Prezesa Krakowska Kongregacja Kupiecka dyplomami za pomoc w organizacji #ŚwietoKupca stoją nasi krakowscy przedsiębiorcy, zarządzający placami targowymi.
 
Dyplomy wręczył Zastępca Prezesa Zbigniew Burdak Gratulacje!
 
#StaryKleparz #NowyKleparz #PlacIbramowski #Unitarg #KrakowskieCentrumHandlowoTargowe #Kazimierz #6wiekówdlakrakowa #krakowskakongregacjakupiecka
 
 
dyplomy
Uwaga! Wyjazd narciarski

Uwaga! Wyjazd narciarski

Szanowni Państwo, Koleżanki i Koledzy,Zarząd Stowarzyszenia Małych i Średnich Przedsiębiorstw KRAK-BUSINESS
uprzejmie informuje, że organizuje kolejny integracyjny wyjazd narciarski do
Bukowiny Tatrzańskiej do Hotelu NAT BUKOWINA TATRZAŃSKA. Termin pobytu : 28.02 - 02.03.2025r. (piątek-niedziela)
Koszt wyjazdu : 900 zł od osoby 28 luty (piątek)


- przyjazd do hotelu, zakwaterowanie od godz. 16:00 w Hotelu NAT Bukowina
Tatrzańska Olczański Wierch 7, 34-530 Bukowina Tatrzańska - czas wolny korzystanie z atrakcji hotelu dostęp do strefy wellness - godz. 18:00 kolacja integracyjna z kapelą góralską ( wydanie karnetów podczas kolacji )1 marca (sobota) - śniadanie w formie bufetu szwedzkiego
- po śniadaniu do godz.17:00 czas wolny (jazda na nartach, korzystanie z
atrakcji hotelu)
- godz. 17:00 kulig (saniami lub bryczkami) z ogniskiem i poczęstunkiem: grzaniec, kiełbaska oraz kapela
- powrót do hotelu ok. godz. 20:00 - 21:00 - po powrocie możliwość korzystania z sali VIP
2 marca (niedziela)- śniadanie w formie bufetu szwedzkiego- wykwaterowanie- jazda na nartach stacja JURGÓW SKI (karnet w cenie pobytu).Odpłatność obejmuje : pobyt w hotelu z wyżywieniem (parking gratis) i programem jw. oraz karnety na wyciągi w stacji narciarskiej JURGÓW SKI


Dojazd własny do Bukowiny Tatrzańskiej i na stoki narciarskie.W związku z koniecznością potwierdzenia rezerwacji noclegów prosimy o zgłoszenie uczestnictwa w wyjeździe do dnia 15.01.2025 wraz z inf. czy będzie się korzystać z karnetu na wyciągi w JURGÓW SKI.
Wpłata całej kwoty 900 zł/os. w terminie do 15.01.2025 na konto
Stowarzyszenie KRAK-BUSINESS  - Alior Bank nr   93 2490 0005 0000 4500 2692
6874.

Pozdrawiam

Krzysztof Karcz-Bogacki
Prezes Zarządu Stowarzyszenia

Małych i Średnich Przedsiębiorstw Krak-Business

Ze smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci ś.p.Jana Burkata

Ze smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci ś.p.Jana Burkata

Kongregacja aktywnie na rzecz przedsiębiorców

Kongregacja aktywnie na rzecz przedsiębiorców

23 stycznia odbyło się kolejne spotkanie Komisji Zrównoważonej Gospodarki Nocy, pod przewodnictwem Burmistrza Nocnego, Pana Jacka Jordana. W spotkaniu Kongregację reprezentował Pan Andrzej Koc.

 

Uczestnicy spotkania rozmawiali między innymi o kwestiach związanych z ograniczeniami nocnej sprzedaży alkoholu na terenie miasta. Tym razem dyskutowano na temat uchwały w sprawie ewentualnego ankietowania mieszkańców w sprawie wydłużenia godzin zakazu sprzedaży alkoholu. Dyrektor Tomasz Popiołek (Wydział Spraw Administracyjnych) zawnioskował o odłożenie dyskusji do momentu, gdy będzie dostępne podsumowanie 2 lat obowiązywania uchwały oraz gdy skończą się w Sejmie prace nad zmianą ustawy o wychowaniu w trzeźwości. Reprezentujący Kongregację Pan Andrzej Koc poparł stanowisko Dyrektora Tomasza Popiołka. Stwierdził, że w godzinach 5:00-6:00 liczba zgłoszeń dot. zakłócania porządku publicznego związanego ze spożyciem alkoholu jest niewielka, z kolei wydłużenie zakazu sprzedaży alkoholu do godz. 6:00, zmusiłoby sklepy do przesunięcia godzin otwarcia. Andrzej Koc poinformował, że według danych Krakowskiej Kongregacji Kupieckiej, od czasu wejścia w życie zakazu nocnej sprzedaży detalicznej alkoholu w Krakowie, sprzedaż napojów alkoholowych spadła o ok. 20%. Pani Katarzyna Gądek (Wydział ds. Turystyki) zaproponowała odroczenie dyskusji na sierpień po ukończeniu pełnych 2 lat obowiązywania zakazu oraz po otrzymaniu statystyk od Wydziału Spraw Administracyjnych i Straży Miejskiej za ten okres. Uchwała upadła w głosowaniu.
Dalej dyskutowano również o zakazie porannej sprzedaży detalicznej alkoholu. Pan Andrzej Koc ostrzegł w trakcie dyskusji, że ewentualny zakaz porannej sprzedaży alkoholu przesunie godziny otwarcia sklepów. Z kolei utrata przychodów z alkoholu może spowodować zamknięcie sklepów z żywnością. Mimo tego stanowiska, uchwała została podjęta.

Przypomnijmy, Komisja Zrównoważonej Gospodarki Nocy jest zespołem opiniodawczym przy Prezydencie Miasta Krakowa. Uchwały Komisji trafiają do Prezydenta, który podejmie decyzje co do ich realizacji. Z treściami Uchwał można zapoznać się w Biuletynie Informacji Publicznej. W ramach Komisji działają grupy robocze działające w kilku obszarach tematycznych. W posiedzeniach Komisji uczestniczą przedstawiciele Kongregacji reprezentując interesy podmiotów zrzeszonych w naszej organizacji. Kolejne spotkania Komisji odbędą się w lutym.

 

Krakow 2

Serduszko z wizerunkiem patronki Sukiennic dla Kongregacji

Serduszko z wizerunkiem patronki Sukiennic dla Kongregacji

Izba Historii Krakowskiej Kongregacji Kupieckiej wzbogaciła się o nową pamiątkę. Jest to złote serduszko z wizerunkiem patronki Sukiennic Matki Boskiej Częstochowskiej.

 

W Krakowskiej Kongregacji Kupieckiej odbyła się niezwykła uroczystość. Elżbieta Kuźnik Kuma Sukiennicka z roku 2009, inicjatorka i współorganizatorka, realizatorka wielu wydarzeń, emerytka z 62 letnim stażem pracy, z czego 28 w przemyśle, 34 w Sukiennicach (kram nr 11) zdecydowała się na zakończenie wszelkiej aktywności i udanie się na zasłużony odpoczynek. Jednak w przypadku Pani Elżbiety Kuźnik nie mogło być mowy o zwykłej rezygnacji. To musiało być wydarzenie. Do Sali Historii KKK zaproszono więc członków Sekcji Kupców Sukiennic, zaproszono też Wiesława Jopka, prezesa Krakowskiej Kongregacji Kupieckiej i jego zastępców Jerzego Kotalę, Jacka Fortunę i Zbigniewa Burdaka. Sama ceremonia wręczenia serduszka na ręce prezesa została poprzedzona mowami i podziękowaniami.

Najbardziej wzruszające było przemówienie pożegnalne samej dostojnej jubilatki. Zwróciła uwagę na przemijający czas na ustawiczną pogoń za nie wiadomo czym. Przypomniała wydarzenia jakie odbywały się w ostatnich 15 lat, to jest od momentu powołania Sekcji Kupców Sukiennic przy Krakowskiej Kongregacji Kupieckiej, potem Kapituły Sztandaru Kupców Sukiennic (2009). Najbardziej wyrazistym przykładem jest piękny Sztandar Kuców Sukiennic, z którym członkowie Sekcji występują podczas wszystkich uroczystości kupieckich, miejskich i kościelnych. Na co dzień sztandar przechowywany jest w Bazylice Mariackiej.

Elżbieta Kuźnik i jej nieodłączna towarzyszka Barbara Gunia, która pełni funkcje Kanclerza Kapituły Kupców Sukiennic były sprawczyniami tworzenia pięknych bukietów z ziół i traw 15 sierpnia na święto Matki Boskiej Zielnej. Tradycja już stało się, że po mszy świętej w intencji kupców ziła na Małym Rynku Święci archiprezbiter Bazyliki Mariackiej.

Pani Elżbieta Kuźnik na swoje odejście z Sukiennic otrzymała w podarunku piękne złote serduszko z wizerunkiem patronki Sukiennic Matki Boskiej Częstochowskiej. To serduszko postanowiła teraz przekazać na ręce prezesa Wiesława Jopka w celu umieszczenia go w pamiątkowej gablocie w Izbie Historii KKK.

Prezes Wiesław Jopek, dziękując za dar mówił o potrzebie działania mimo trudności. Jak powszechnie wiadomo kupcy z kramów w Sukiennicach są podzieleni, ale to nie oznacza, żeby rezygnować z własnych celów, tym bardziej, że wszystkim zależy na poprawie dobrostanu kupiectwa. Zapewnił też, że serduszko znajdzie poczesne miejsce w Izbie Historii KKK.

Rękodzieło ludowe i artystyczne, biżuteria, rzemieślnicze wyroby z surowców naturalnych czy drewniane zabawki – to wszystko można znaleźć w najbardziej wyjątkowej galerii handlowej w Krakowie, której początki sięgają XIII wieku.

Spacerując po krakowskim rynku, warto zajrzeć do Sukiennic, które często określane są mianem „wizytówki miasta”, perły renesansowej architektury i najstarszego „krakowskiego centrum handlowego”.  Możesz tu przyjść dla spotkania z historią albo dla bogatej oferty i niepowtarzalnego klimatu tego miejsca. Kraty Sukiennic otwierane są codziennie o godz. 9.00 a zamykane o 20.00. Jak zawsze można tu kupić coś nietuzinkowego i regionalnego, można też tylko pooglądać oryginalne produkty, piękne wnętrza i historyczne herby.

 

medalik2medalik3

 

medalik1 

Przetarg na najem lokali użytkowych

Przetarg na najem lokali użytkowych

Przetarg na najem lokali użytkowych w dniu 14 lutego 2025 r.

 

Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie uprzejmie informuje, że kolejny przetarg na najem lokali użytkowych zostanie przeprowadzony w dniu 14 lutego 2025 r.
Szczegółowe informacje dotyczące wyżej wymienionego postępowania dostępne są na stronie internetowej tut. jednostki pod adresem: www.zbk-krakow.pl

W przypadku konieczności uzyskania dodatkowych wyjaśnień/informacji uprzejmie prosimy o kontakt telefoniczny z Referatem Lokali Użytkowych Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie, z siedzibą ul. Czerwieńskiego 16, nr tel. (12) 291-28-75.

Podziękowania dla firmy DE.AL Sp. z o.o.

Podziękowania dla firmy DE.AL Sp. z o.o.

Wiceprezes Kongregacji, Jacek Fortuna złożył przedstawicielom firmy DE.AL Sp. z o.o,

w imieniu Prezesa Wiesława Jopka, podziękowania za wsparcie przy organizacji tegorocznego Święta Kupca.

Zasłużona firma jest zrzeszona w naszej Kongregacji. 


"W imieniu naszej prastarej Kongregacji

składam gorące podziękowania oraz wyrazy wdzięczności za wsparcie jakie
otrzymaliśmy podczas organizacji tegorocznego Święta Kupca.

Czynimy to z radością, przekazując równocześnie najlepsze życzenia na Nowy Rok 2025 .

Jeszcze raz po stokroć dziękujemy".

Z wyrazami uszanowania

Wiesław Jopek
Prezes

Krakowskiej Kongregacji Kupieckiej

 

podziekowania de al

OBSŁUGA WNIOSKÓW CEIDG - ZMIANA LOKALIZACJI oraz Oświadczenie o wartości sprzedanego alkoholu w roku 2024

OBSŁUGA WNIOSKÓW CEIDG - ZMIANA LOKALIZACJI oraz Oświadczenie o wartości sprzedanego alkoholu w roku 2024

OBSŁUGA WNIOSKÓW CEIDG - ZMIANA LOKALIZACJI

 

Wydział ds. Przedsiębiorczości i Innowacji informuje, że od 1 stycznia 2025 r. Referat ds. CEIDG dotychczas funkcjonujący w Wydziale Spraw Administracyjnych uległ reorganizacji i został włączony do Punktu Obsługi Przedsiębiorcy w Wydziale ds. Przedsiębiorczości i Innowacji.
Zmienia się także lokalizacja, w której będą obsługiwani przedsiębiorcy. Od 20 stycznia 2025 r. sprawy związane z CEIDG będą załatwiane w nowej siedzibie przy ul. Zabłocie 22, w Klastrze Innowacji Społeczno-Gospodarczych Zabłocie 20.22 (budynek z ceglaną elewacją). W związku z przeprowadzką, w dniu 20 stycznia obsługa przedsiębiorców w dotychczasowej lokalizacji przy ul. Wielickiej 28a będzie już niemożliwa. Natomiast w nowej lokalizacji przy ul. Zabłocie 22 obsługa klientów w tym dniu będzie prowadzona do godziny 15:30.

Od 21 stycznia br. rejestracja jednoosobowej działalności gospodarczej oraz składanie wniosków do CEIDG będzie możliwa w dwóch lokalizacjach:
1. Punkt Obsługi Przedsiębiorcy
ul. Zabłocie 22, Kraków
Czynne od poniedziałku do piątku 7.40 - 18.00
2. Punkt Obsługi Mieszkańców
Galeria Centrum Serenada, al. gen. T. Bora-Komorowskiego 41, Kraków
Czynne od poniedziałku do soboty 10.00 - 18.00

II.
Przypominamy, iż w okresie od 2 stycznia 2025 r. do 31 stycznia 2025 r. należy złożyć oświadczenie o wartości sprzedanego alkoholu w roku 2024 i dokonać opłaty za korzystanie z posiadanych zezwoleń w 2025 r.

Termin ten jest nieprzekraczalny, a spóźnienie skutkuje koniecznością dokonania opłaty dodatkowej w wysokości 30% opłaty rocznej, a nawet wygaśnięciem (utratą) zezwolenia.
O uznaniu wpłaty decyduje data zapłaty w kasie, data autoryzacji zlecenia przelewu bankowego lub data zlecenia przekazu pocztowego.

Sprawę złożenia oświadczenia i dokonania opłaty za zezwolenia na sprzedaż alkoholu można załatwić w następujący sposób:

1. Podczas osobistej wizyty w Urzędzie: Wydział Spraw Administracyjnych Urzędu Miasta Krakowa, al. Powstania Warszawskiego 10, 31-541 Kraków, piętro VI, pokój nr 604.
2. Za pośrednictwem poczty - można wysłać dwa wypełnione i podpisane egzemplarze oświadczenia listem poleconym na ww. adres.
3. Z wykorzystaniem usługi e-Doręczeń - więcej informacji o tej usłudze można uzyskać na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/e-doreczenia .
4. Za pośrednictwem platformy ePUAP, z wykorzystaniem profilu zaufanego, e-dowodu lub bankowości elektronicznej, ewentualnie aplikacji mObywatel - bezpośredni link: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw /opis-uslugi/oswiadczenie-o-wartosci-sprzedazy-poszczegolnych-rodzajow-napojow-alkoholowych/UMKr<https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw%20/opis-uslugi/oswiadczenie-o-wartosci-sprzedazy-poszczegolnych-rodzajow-napojow-alkoholowych/UMKr .
5. Korzystając z Konta Przedsiębiorcy na portalu Biznes.gov.pl - więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/03153
6. Korzystając z kalkulatora opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu, dostępnego na stronie https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=27005<http://https:/www.bip.krakow.pl/?dok_id=27005 (można również w wyszukiwarce Google wpisać ,,kalkulator opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu Kraków”), po zalogowaniu się - jest to bardzo wygodna i prosta forma do naliczenia opłaty i złożenia oświadczenia (w takiej sytuacji, proszę pamiętać o konieczności dostarczenia do Urzędu oryginału oświadczenia w dwóch egzemplarzach - pocztą lub osobiście na dowolnym dzienniku podawczym UMK).
7. Poprzez stronę internetową https://urzad24.inpost.pl . Wiąże się to z koniecznością wypełnienia formularza, dokonania opłaty oraz umieszczenia przesyłki w paczkomacie InPost na terenie Krakowa.

Proszę pamiętać, że na dokonanie powyższych czynności jest tylko 25 dni roboczych, a punktów sprzedaży alkoholu w Krakowie, dla których trzeba dokonać naliczeń jest ponad 3000. Prosimy Państwa, aby nie odkładać złożenia oświadczenia na ostatnią chwilę.

Proszę również pamiętać, że po wyliczeniu opłaty np. za pomocą kalkulatora urzędowego, nie trzeba oczekiwać na decyzję naliczeniową z Urzędu. Można od razu wpłacić wyliczoną opłatę na konto. Przy obliczaniu opłaty proszę zwracać uwagę na końcowy termin ważności posiadanych zezwoleń. Jeśli termin ważności zezwolenia upływa w 2025 r. to opłaty dokonujemy tylko do daty ważności zezwolenia. Natomiast jeśli zezwolenie nie kończy się w 2025 r., czyli termin ważności zezwolenia obejmuje rok 2025 i kolejne, wówczas opłatę naliczamy za cały rok (wówczas następuje automatyczny podział na trzy raty).

WAŻNE INFORMACJE:
Druk oświadczenia można znaleźć na stronie:
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=3276&sub=procedura&proc=SA-7
W polu: “Szukaj usług zawierających:” należy wpisać: “SA-7”

Opłaty dokonać można:

1. Przelewem na konto: URZĄD MIASTA KRAKOWA, Wydział Podatków i Opłat, al. Powstania Warszawskiego 10, PKO BP 90 1020 2892 0000 5802 0590 0990,
2. W kasach Urzędu (od poniedziałku do piątku w godzinach: od 7.30 do 15.30),
3. Za pośrednictwem placówki pocztowej.
Oświadczenie powinno być podpisane czytelnie przez przedsiębiorcę lub osobę posiadającą stosowne pełnomocnictwo w aktach sprawy. Prosimy również o podanie na oświadczeniu numeru teczki, co przyspiesza załatwienie sprawy.
W tytule przelewu proszę wpisać: “opłata za zezwolenia”, a także podać adres punktu sprzedaży i numer teczki (widnieje na każdej decyzji naliczeniowej).

Informacji na temat opłat udziela Referat Obrotu Napojami Alkoholowymi pod numerami telefonów: 12 616-9304 do 9307, 9190, 9122, 9255, 9322 i 9310.

Z wyrazami szacunku
Paweł Majka

WYDZIAŁ DS. PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I INNOWACJI
Centrum Wspierania Przedsiębiorczości

Tel. + 48 12 61 61 562
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pomóżmy!

Pomóżmy!

pomozmy 1